Hakukone Youtube

Youtubesta ei tule ensimmäiseksi mieleen hakukone, mutta niin se vain on, että sitä käytetään hakukoneena yhä enemmän. Ihmiset eivät viitsi lukea pitkiä tekstejä, vaan etsivät mielummin videoita palveluista ja tavaroista, joista ovat kiinnostuneita. 

Youtube-tili ja sinne ladattavat videot kannattaa optimoida vähän samalla tavalla kuin nettisivutkin. Käytettävät avainsanat ovat luonnollisesti erittäin tärkeitä, niitä kannattaa miettiä tarkkaan videokohtaisesti. Juuri näiden sanojen perusteella potentiaaliset asiakkaat löytävät videosi. Youtubella on oma avainsanatyökalu, sitä voi käyttää avukseen kun pohtii mitä ihmiset Youtubesta hakevat.

Samoin kuin nettisivujen optimoinnissa, myös Youtube-videoissa otsikoilla on suuri merkitys löydettävyyden kannalta. Youtube indeksoi videosi juuri otsikon perusteella. Muista siis käyttää otsikossa avainsanoja. Otsikon pitää olla muutenkin houkuttelevat, sillä juuri se kävijän joko avaamaan videon tai jättämään sen avaamatta. Muista kuitenkin, että videon otsikon on hyvä vastata videon sisältöä.

Videoiden kuvaus-kenttä on hyvä paikka kertoa lisää omasta toiminnastaan ja laittaa mukaan vaikka tarjouksia. Videon alla näkyy noin 160 ensimmäistä merkkiä kuvauksestasi, joten panosta niihin. Harva jaksaa edetä sen pidemmälle, ellei luvassa sitten ole jotain tosi mielenkiintoista. Muista lisätä kuvaukseen vähintään omien nettisivujesi osoite.