Ymmärrämmekö matkailijan ostoprosessin?
Maailma sähköistyy valtavaa vauhtia ja siinä sivussa myös asiakkaiden ostoskäyttäytyminen. Niinpä päätin pysähtyä hetkeksi miettimään mitä sähköinen matkailumarkkinointi tänä päivänä tarkoittaa. Kuinka asiakas...
Lue lisää
Vuosi Saimaalla -kirja nyt myynnissä!
Vuosi Saimaalla -kirja on Savonlinnan saaristossa asuvan pariskunnan tarina Saimaasta. Tarina jokapäiväisestä elämästä tämän upean ja monisäikeisen vesistön rannalla. Tarina sen tuottamasta hyvästä...
Lue lisää
Suomalaisten some-käyttö monipuolistuu
DNA julkaisi hiljattain erittäin mielenkiintoisen tutkimuksen suomalaisten sosiaalisen median käytöstä. Tutkimuksen mukaan suomalaiset käyttävät sosiaalisen median kanavia yhä monipuolisemmin. Facebook ja Youtube ovat...
Lue lisää
Savonlinna sydämessä – sydän Savonlinnassa
Perustettiin viime vuoden lopussa Facebookiin sivu nimeltään Savonlinna sydämessä – sydän Savonlinnassa. Sivun ideana on välittää positiivista viestiä Savonlinnasta ja samalla saada ihmiset...
Lue lisää
Oman markkinointivarannon arvo nousee vaikeina aikoina
Kuluva vuosi on näyttänyt meille suomalaisille venäläismatkailun pahimmat puolet. Vielä loppukesään saakka venäläisiä matkailijoita riitti ainakin Itä-Suomessa ympäri vuoden ja aktiivisimmat asiakkaat lomailivat...
Lue lisää
Destinaation pitäisi tuottaa lisäarvoa matkailuyrityksille
Yksi asiakkaistani on eräs helsinkiläinen hotelli. Käytännössä teen tämän asiakkaan puolesta markkinointia venäläisessä sosiaalisessa mediassa. Asiakkaan omien toimenpiteiden lisäksi päätin selvittää mitä matkailudestinaatio...
Lue lisää
Ei Venäjälle kannata enää tehdä markkinointia
Olen saanut viime aikoina vastailla aika usein kysymykseen, että lopettavatko ne venäläiset Suomen-matkailun kokonaan tai että ei kai sinne Venäjälle kannata enää markkinoida...
Lue lisää
Netin ja sosiaalisen median käyttö Venäjällä
Venäläiset ovat tunnetusti erittäin aktiivisia netin ja ennen kaikkea sosiaalisen median käyttäjiä. Eri palveluiden käyttäjien määristä saatava tieto vaihtelee todella suuresti lähteestä riippuen,...
Lue lisää
Youtube on maailman toiseksi suosituin hakukone
Mitä enemmän käytän Youtubea markkinointikanavana, sitä enemmän siitä innostun. Enkä vähiten sen vuoksi, että Youtube-markkinointi on niin hyvin kohdennettavaa ja ennen kaikkea edullista....
Lue lisää
Team Lörtsy Savonlinnan markkinointiin
Onkohan kukaan voinut välttyä huomaamasta viime päivinä mediassa vellonutta lörtsy-kohua. Kaikessa absurdiudessaan kohu on varmasti nostattanut tämän savolaisherkun tunnettuutta ja toivottavasti myös myyntiä....
Lue lisää