Stronger – vahvaakin vahvempi esitys

Stronger – vahvaakin vahvempi esitys

Olen vieläkin hieman ihmeissäni siitä, kuinka minusta tuli muutamassa päivässä Stronger-brändin kanta-asiakas. Aika harvoin tulee nimittäin sitouduttua johonkin brändiin ihan kertakokemuksesta. Näin pääsi kuitenkin käymään Strongerin kanssa.

Kerrottakoon alkuun, että olen urheiluvaatteiden suurkuluttaja. Urheilen paljon ja käytän urheiluvaatteita lähes päivittäin. Hyvät trikoot ovat intohimoni, ja niitä tulee ostettua ehkä kohtuuttomankin paljon. Eniten tilaan trikoita verkkokaupoista, siitäkin huolimatta, että kokojen kanssa on vähän haasteita. Mutta kun niitä hienoimpia trikoita ei täältä paikallisesti löydä, niin verkkokaupan armoilla ollaan.

Verkkokauppashoppailusta on siis paljon kokemusta, osa huonoja, osa hyviä, mutta suurin osa melko neutraaleja. Niinpä ilahduin suuresti, kun päädyin osaksi Strongerin tarjoamaa asiakaskokemusta.

Tähtäimessä uudet trikoot

Olen jo pitkään haaveillut trikoista, joissa on poikkiraidat toisessa reidessä. Vastaan on tullut muutamia, mutta kun myyjät eivät ole herättäneet luottamusta, ovat trikoot jääneet ostamatta. Viime viikolla törmäsin Instagramissa Krista Sigfriedsin postaukseen, jossa hän mainosti jotain ihan muuta kuin trikoita, mutta hänellä sattui olemaan kuvassa yllään juuri sellaiset trikoot, joita olen etsinyt. Äkkiä kuvasuurennos, ja löytyihän se merkkikin eli Stronger. Mietin, että olen ehkä jossain kohdannut yrityksen mainontaa, mutta merkki ei herättänyt juuri muita ajatuksia.

Ostoprosessi lähti liikkeelle tästä kuvasta. Myöhempi tarkastelu osoitti, että Krista tekee yhteistyötä Strongerin kanssa, vaikka tässä postauksessa mainostaakin muuta. Mutta tehokasta vaikuttajamarkkinointia näinkin.

 

Siirryin samalta istumalta Strongerin verkkokauppaan, joka onkin oikein kiva ja tyylikäs. Ei mitenkään poikkeavan hieno, mutta oikein toimiva. Sopivat trikoot löytyivät nopeasti, ja ennen kuin huomasinkaan, olin painanut osta-nappulaa. Ja tästä hetkestä se lähti. Kiinnostus ja innostus brändiä kohtaan.

Valloittava ostoprosessi

Normaalisti verkkokaupassa ostoksen jälkeen palaat myyjän sivuille, ja siellä lukee: ”Kiitos tilauksesta, olemme toimittaneet tilausvahvistuksen sähköpostiisi”. Näin toki myös Strongerin kaupassa, mutta heti tuon lauseen alapuolella alettiin kertoa Strongerin Escape Ordinary -tarinaa.

”Vahvat naiset ovat aina kiehtoneet meitä. Naiset muuttavat maailmaa seuraamalla sydämensä ääntä ja toteuttamalla unelmiaan. Meidän kaikkien elämässä tulee tilanteita, joissa vaaditaan vahvuutta ja peräänantamattomuutta. Toivomme, että Stronger-tuotteet kasvattavat itseluottamustasi ja innostavat aktiiviseen elämään.”

Jäin tavaamaan tuota tarinaa, ja vaikka en mikään naisasianainen olekaan, se osui ja upposi. Koen olevani vahva, seuraan sydämeni ääntä ja totta vie toteutan unelmiani. Tähän porukkaan siis kuulun oikein mielelläni. Pelkästään tämän tarinan tuominen esille heti ostotapahtuman jälkeen vahvisti suhdettani Strongeriin.

Sähköpostiin saapui tyylikäs tilausvahvistus ja heti perään kutsu liittyä Stronger-yhteisöön. Liityin uutiskirjeen tilaajaksi ja ryhdyin seuraamaan Strongerin Instasivua. Olin siis antanut pelkän ostokokemuksen perusteella siuluni Strongerin markkinointiosastolle. Nyt piti vain jäädä odottamaan, vastaako itse toimitus sähköisen kohtaamisen luomia odotuksia.

Strongerin tyylikäs paketti saapuikin parin päivän päästä. Pakkaus vastasi täydellisesti odotuksia. Oli kiva kaivella paketista toivotut trikoot ja Strongerin tyylikkäät terveiset. Joka ainoa pakkauksen osa oli mietitty aivan yhtä huolellisesti kuin ostoprosessinkin kaikki vaiheet.

Pienet asiat ratkaisevat

Kun miettii tätä kokonaisuutta tarkemmin, niin kyse ei ole vaikeasta asiasta, enemmänkin siitä, että yritys viitsii nähdä sen vaivan, että viilaa prosessinsa kuntoon viimeistä pilkkua myöten. Se vie alussa aikaa, mutta kun prosessi on kerran saatu kuntoon, on sen kehittäminen ja viilaaminen huomattavasti helpompaa. Ja tekee taatusti vaikutuksen asiakkaaseen.

Niin ja se tärkein. Ne trikoot. Ihan mahtavat, sopivan napakat ja hyvännäköiset. Kynnys tilata trikoita jostain muualta on nyt varsin korkealla.