Unelmoi nyt, matkusta myöhemmin

Unelmoi nyt, matkusta myöhemmin

Tämä korona-tilanne laittoi asiakkaideni tulevan kesän markkinointisuunnitelmat täysin uusiksi. Olemme kaikki aivan uuden tilanteen edessä, ja jokainen reagoi siihen luonnollisesti omalla tavallaan. Yksi koronakevään harvoista ilonaiheistä on ollut pitkäaikainen yhteistyö Visit Suomussalmen kanssa. Heidän kanssaan rakensimme nopealla aikataululla Unelmoi nyt, matkusta myöhemmin -kampanjan, jonka tavoitteena on antaa ihmisille vinkkejä tulevan lomamatkan haaveiluun ja tietenkin tukea seudun matkailuyrityksiä vaikeassa tilanteessa. Kampanja aloitettiin huhtikuun alussa, mutta saadun palautteen perusteella jo nyt voi sanoa, että juuri näin matkailun alueorganisaation pitää toimia. Sekä asiakkaiden, että seudun yritysten näkökulmasta.

 

Vaikka kampanja haluttiin käyntiin nopealla aikataululla, päätettiin kuitenkin panostaa yhtenäiseen ja tyylikkääseen ulkoasuun, joka on Digitaali Oy:n käsialaa. Kampanjaelementit saatiinkin kasaan muutamassa päivässä, ja samalla päivitettiin myös Visit Suomussalmen visuaalinen ilme. Tässä huomaa taas hyvien ja luotettavien yhteistyökumppaneiden merkityksen.

Kampanja jakautuu kolmeen osaan. Sen aikana esitellään kampanjassa mukana olevia yrityksiä, heidän toimintaansa ja vinkataan yritysten tarjoamista lahjakorteista. Toisena kärkenä tarjotaan ihmisille Viikon vinkki, jonka myötä ihmisest saavat kokea ehkä vähän erilaisen Suomussalmi-elämyksen. Kampanjan kolmas kantava voima on ollut ihmisten osallistaminen eli jaamme kampanjan aikana ihmisten kuvia ja kommentteja Suomussalmesta. Oman kuvansa saa jakoon kun käyttää hästägiä #koesuomussalmi. Tämä osallistaminen on ehkä yksi kampanjan kivoimmista elementeistä. On hienoa kuulla ihmisten aitoja kommentteja omista kokemuksistaan.

Niin kuin jo aikaisemmin kerroin, olemme saaneet kampanjasta tosi kivaa palautetta. Erityisten hyvältä tuntuu, kun kampanjassa mukana oleva yrittäjä toteaa: ”Tämä on todellista yrittäjän tukemista”, tai kun FB-sivun seuraaja toteaa: ”hienosti koottu palvelut tänne, aikaisemmin niitä on ollut vähän vaikea löytää”. Ja saati sitten se mahtava hehkutus, jota itse Suomussalmi upeine luontoineen, ainutlaatuisine käyntikohteineen ja hyvin palveluineen saa aikaan. Voitte uskoa, että tätä kampanjaa tehdessä on koko ajan tosi hyvä mieli, vaikka vallitsevassa tilanteessa voisi olla tosinkin.

Tule mukaan seuraamaan kampanjaa, jaa omia kuviasi ja ennen kaikkea unelmoi kanssamme. Ja heti matkustetaan kun ajat sen suinkin vaan sallivat. Kampanja kestää juhannukseen saakka.

Facebook: https://www.facebook.com/visitsuomussalmi/
Instagram: https://www.instagram.com/visitsuomussalmi/
Kampanjasivu: https://www.suomussalmi.fi/fi/matkailu/unelmoi-nyt-matkusta-myohemmin/