Stronger – vahvaakin vahvempi esitys
Olen vieläkin hieman ihmeissäni siitä, kuinka minusta tuli muutamassa päivässä Stronger-brändin kanta-asiakas. Aika harvoin tulee nimittäin sitouduttua johonkin brändiin ihan kertakokemuksesta. Näin pääsi... Lue lisääLämpimiä ajatuksia Punkaharjusta
Tein viime viikolla LinkedInissä kyselyn aiheesta: ”mitkä kaksi asiaa sinulle tulee ensimmäisenä mieleen Punkaharjusta”. Päädyin Linkkariin siksi, että ajattelin saavani siellä laajemman ja...
Lue lisää
Savonlinnan seudun matkailustrategia 2021 – 2025
Savonlinnan seudun matkailustrategian työstö Savonlinnan Seudun Matkailu Oy:n toimeksiannosta on täydessä vauhdissa. Savonlinnan Seudun Matkailu Oy:n osakkaille tehtiin työtä taustoittava kysely, jonka tulokset...
Lue lisää
Matkailuyrityksen sähköinen markkinointi – tee ainakin nämä
Olen vieraillut syksyn aikana parissakymmenessä savonlinnalaisessa matkailuyrityksessä ja sparraillut yrittäjiä markkinoinnissa ja tuotekehityksessä. Markkinointihaasteita riittää ja ajattelinkin, että voisi olla hyödyllistä kirjata ylös...
Lue lisää
Pietarilaisten matkustaminen koronan jälkeen
Pietarilaiset lähtevät lämpimään tai Suomeen alta aikayksikön kun rajat taas koronan jälkeen avautuvat. Tällaisen johtopäätöksen voisi tehdä eilen pietarilaisille tehdystä kyselystä yhdistettynä Lux...
Lue lisää
Unelmoi nyt, matkusta myöhemmin
Tämä korona-tilanne laittoi asiakkaideni tulevan kesän markkinointisuunnitelmat täysin uusiksi. Olemme kaikki aivan uuden tilanteen edessä, ja jokainen reagoi siihen luonnollisesti omalla tavallaan. Yksi...
Lue lisää
Koronan vaikutus venäläisten matkustamiseen
Olen pohtinut muutaman asiakkaan kanssa venäläisten matkustusintoa koronan jälkeisessä tilanteessa. Missä vaiheessa kannattaa jatkaa markkinointia ja kuinka venäläiset suhtautuvat tuleviin ulkomaanmatkoihin? Olen koko...
Lue lisää
Venäjän markkinointipaketit
Venäläisten matkailijoiden tavoittamiseksi on tarjolla kolme erilaista Venäjän sähköisen markkinoinnin tehopakettia. Kampajat suunnittellaan yhdessä tilaajan kanssa ja ne voidaan ajoittaa tärkeimpien sesonkien markkinointiin,...
Lue lisää
Kuinka venäläiset käyttävät sosiaalista mediaa ostosten tekemiseen
Venäläinen Datainsight julkaisi joulukuun lopussa mielenkiintoisen tutkimuksen siitä, kuinka venäläiset hyödyntävät sosiaalista mediaa ostosten tekemisessä. Tutkimuksen tulokset on julkaistu vain venäjäksi, joten tässä...
Lue lisää
Menestyjät: Savonlinna on ihana kesäkaupunki
Savonlinna on ihana, kaunis kaupunki. Meneepä minne tahansa ja kertoo olevansa Savonlinnasta, saa lähes poikkeuksetta kommentiksi: ”oi Savonlinnasta, ihana kaupunki”. Ja mitä vastaa...
Lue lisää